• Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ

Ε.Δ. Τεύχος 170, Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2010 - ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ευρετήριο
Ε.Δ. Τεύχος 170, Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2010
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ Δ.Σ.
ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ 4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 169)
ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΕΛΩΝ 2010
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ & ΝΕΑ
ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
Όλες οι Σελίδες

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης
Και νέα προβλήματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Καταρχήν η κατασκευή του σταθμού Παπάφειο θα καθυστερήσει σημαντικά. Το πιθανότερο είναι ότι οι δύο Μετροπόντικες, «Κάσσανδρος» και «Θεσσαλονίκη» δεν θα περιμένουν την ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού, αλλά θα συνεχίσουν το υπόγειο ταξίδι τους προς τα ανατολικά και ο σταθμός θα κατασκευαστεί αργότερα, αφού προηγουμένως λυθούν οι δεκάδες εκκρεμότητες που υπάρχουν.
Δεύτερον, σύμφωνα με δημοσιεύματα, στα μέσα Ιανουαρίου η κατασκευαστική κοινοπραξία απέστειλε επιστολή στην Αττικό Μετρό ΑΕ, γνωστοποιώντας τα αιτήματά της και θέτοντας τη λύση τους ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη συνέχιση της κατασκευής του έργου. Αυτό σημαίνει ότι, θεωρητικά τουλάχιστον, υφίσταται ακόμα και ενδεχόμενο αναστολής των εργασιών.
Τρίτον, οι καθυστερήσεις στο έργο ξεπερνούν με πρόχειρους υπολογισμούς τα δύο χρόνια, άρα ο πιθανότερος χρόνος ολοκλήρωσης είναι τα μέσα του 2014, με την προϋπόθεση ότι από εδώ και στο εξής όλα θα κυλήσουν ομαλά.
Στις 8 Φεβρουαρίου 2010, το Τεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης - Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας διοργάνωσε ημερίδα με θέμα «Μετρό Θεσσαλονίκης - Πορεία και Προοπτικές». Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης, εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό ΑΕ, της Αναδόχου Κ/Ξ, των αρχαιολογικών εφορειών που επιβλέπουν τις αντίστοιχες έρευνες του έργου, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, όλων των πολιτικών κομμάτων, πολλών τοπικών φορέων και ενώσεων, καθώς και πολλοί πολίτες.
Μεταξύ άλλων στην παραπάνω εκδήλωση, η Ομάδα Εργασίας του ΤΕΕ-ΤΚΜ, αποτελούμενη από τους συναδέλφους Γιώργο Δεληβόπουλο, Πέτρο Κρητικό και Γιάννη Πολίτη, παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας της με τίτλο «προβλήματα από την κατασκευή του Μετρό στη λειτουργία της Θεσσαλονίκης - προτάσεις για την αντιμετώπισή τους». Στην παρουσίαση αναλύθηκαν όλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει στην πόλη από την κατασκευή του Μετρό και προτάθηκαν λύσεις για άμβλυνση των επιπτώσεων και βελτίωση των συνθηκών, σε θέματα όπως η κίνηση ΙΧ, αστικών λεωφορείων και φορτηγών, οι μετακινήσεις των πεζών η προσπελασιμότητα των καταστημάτων και γενικότερα των περιοχών πέριξ των εργοταξίων, η γενικότερη πολιτική μετακινήσεων στην πόλη κ.ο.κ.

Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης
Τα τελευταία επεισόδια του σήριαλ Υποθαλάσσια Αρτηρία βρίσκονται σε εξέλιξη. Εντός λίγων εβδομάδων αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία της διαιτησίας μεταξύ των Ελληνικού Δημοσίου και του Παραχωρησιούχου, με βασικό ζήτημα το ύψος της τελικής αποζημίωσης. Υπενθυμίζουμε ότι το ποσό που διεκδικεί ο Παραχωρησιούχος υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ και αφορά δαπάνες που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.

Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης
Η δεδομένη βούληση για υλοποίηση του έργου λειτουργεί ως καταλύτης για την άρση των προβλημάτων που υπάρχουν.
Καταρχήν στα τέλη Ιανουαρίου έληξε η προθεσμία που έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης στην Εγνατία Οδός ΑΕ, στο Δήμο Θέρμης και στους τοπικούς φορείς, ώστε να καταλήξουν σε κοινές προτάσεις για την τροποποίηση της χάραξης της Εξωτερικής Περιφερειακής στην νοτιοανατολική πλευρά του έργου. Σκοπός είναι να επιτευχθεί εγκαίρως η μέγιστη δυνατή συναίνεση, ώστε όταν το έργο δημοπρατηθεί, να μην υπάρξουν προσφυγές στο ΣτΕ που θα προκαλέσουν καθυστερήσεις και δυσχέρειες στην ομαλή υλοποίησή του.
Δεύτερον, έχει ξεκινήσει η εκπόνηση, από την Εγνατία Οδός ΑΕ, νέας Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, στην οποία πρέπει να συμπεριληφθούν όλες οι αλλαγές που έχουν προκύψει έως σήμερα.
Το βασικότερο ζήτημα, όμως, αναμένεται να προκύψει με τη χρηματοδότηση του έργου, αφού, λόγω των αναμενόμενων αλλαγών, οι αρχικές εκτιμήσεις κόστους των 600 εκατ. ευρώ έχουν ανατραπεί πλήρως, με τον τελικό προϋπολογισμό του έργου να υπερβαίνει το 1 δις ευρώ. Διασφαλισμένοι πόροι δεν υπάρχουν, παρά τα κατά καιρούς αντιθέτου περιεχομένου λεγόμενα.
Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού για το έργο τοποθετείται στην καλύτερη περίπτωση περί τα μέσα του 2011.

Ορισμοί σε φορείς…
… της Θεσσαλονίκης έγιναν στις αρχές Φεβρουαρίου. Νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδός ΑΕ είναι ο καθηγητής ΑΠΘ Τάσος Μουρατίδης και νέος πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ο καθηγητής ΑΠΘ Παναγιώτης Παπαιωάννου.

Πέτρος Κρητικός