• Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ

Ε.Δ. Τεύχος 168, Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2009 - ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ευρετήριο
Ε.Δ. Τεύχος 168, Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2009
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ Δ.Σ.
ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΕΛΩΝ 2009
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ
Η Στήλη του Συγκοινωνιολόγου
ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
Όλες οι Σελίδες

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Νέα κυβέρνηση
Ιδιαίτερα σημαντική αριθμητικά είναι η συμμετοχή προσώπων από τη Θεσσαλονίκη στο νέο κυβερνητικό σχήμα, στα Υπουργεία που σχετίζονται με το αντικείμενο του Συγκοινωνιολόγου. Ο Βουλευτής Θεσσαλονίκης, καθηγητής ΑΠΘ και μέλος του ΣΕΣ Σπύρος Βούγιας ορκίστηκε Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο Βουλευτής Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης ανέλαβε Υφυπουργός Υποδομών, ο πρώην Βουλευτής Θεσσαλονίκης Χάρης Τσιόκας ορίστηκε γενικός γραμματέας Μεταφορών και ο πρώην πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ κ. Γιάννης Οικονομίδης επελέγη ως γενικός γραμματέας Υποδομών.

Μετρό Θεσσαλονίκης
Η διάνοιξη των σηράγγων στο Μετρό Θεσσαλονίκης συνεχίζεται χωρίς σοβαρά προβλήματα. Στις αρχές Νοεμβρίου, ο Μετροπόντικας «Κάσσανδρος» προσέγγισε το σταθμό της πλατείας Συντριβανίου, ενώ ο έτερος Μετροπόντικας «Θεσσαλονίκη» πλησίαζε την Καμάρα. Αντίθετα, προβλήματα και καθυστερήσεις εξακολουθούν να σημειώνονται στην κατασκευή των 6 σταθμών της κεντρικής περιοχής. Πρόβλημα προέκυψε και στο έργο της μελλοντικής επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά. Συγκεκριμένα το Συμβούλιο της Επικρατείας χαρακτήρισε ως μη νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τον καθορισμό της Ζώνης Ελεγχόμενης Ανάπτυξης (ΖΕΑ) στην περιοχή της Μίκρας του Δήμου Καλαμαριάς. Η συγκεκριμένη ΖΕΑ σχετίζεται με τις πολεοδομικές τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν στην παραπάνω περιοχή προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του Μετρό (τερματικός σταθμός, αμαξοστάσιο, χώροι μετεπιβίβασης προς λεωφορεία ΟΑΣΘ και μελλοντική θαλάσσια συγκοινωνία κ.λπ.). Το ΣτΕ έκρινε ότι πριν τον καθορισμό της ΖΕΑ απαιτείται η εκπόνηση μελέτης για τον επανασχεδιασμό του αστικού χώρου, που θα προβλέπει χρήσεις γης ηπιότερες από εκείνες που ισχύουν στην περιοχή, ως αντιστάθμισμα για την επιβάρυνση που αναμένεται να προκληθεί λόγω του Μετρό.

Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης
Παρελθόν και τυπικά αποτελεί το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης. Στα τέλη Ιουλίου οι δανειοδότριες τράπεζες και ο παραχωρησιούχος του έργου είχαν καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης διακόπτοντας τη χρηματοδότηση του έργου, αφού ήδη από τα μέσα Φεβρουαρίου οι καθυστερήσεις είχαν ξεπεράσει το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο των 18 μηνών. Στις 28 Σεπτεμβρίου εξέπνευσε και η δίμηνη προθεσμία που είχε το ΥΠΕΧΩΔΕ προκειμένου να λάβει μέτρα αποκατάστασης της καταγγελίας. Έτσι η σύμβαση παραχώρησης λύθηκε οριστικά, ενώ η συνέχεια αναμένεται ενώπιον της διαιτησίας στην οποία έχουν καταφύγει Δημόσιο και παραχωρησιούχος. Το συνολικό ποσό της αποζημίωσης για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ εκτιμάται καταρχήν σε περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ.

Κόντρα στο ρεύμα
Θα μπορούσε να είναι τίτλος εμπορικής ταινίας, πρόκειται, όμως για αληθινή ταινία. Αναφερόμαστε στις παραβάσεις που κατέγραψαν οι κάμερες του νέου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου κυκλοφορίας στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, οι οποίες δημοσιεύτηκαν από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στα μέσα Σεπτεμβρίου. Σε διάστημα μικρότερο των 20 ημερών, 13 συνολικά οδηγοί ακολούθησαν το … βρετανικό σύστημα οδήγησης, αφού κινήθηκαν με κατεύθυνση προς ανατολικά, αλλά στο δεξιό κατάστρωμα της Περιφερειακής !!! Ουσιαστικά διένυσαν μια απόσταση τουλάχιστον 2 χιλιομέτρων οδηγώντας κόντρα στο ρεύμα, ευτυχώς χωρίς να σημειωθεί κάποιο τροχαίο ατύχημα.

Πέτρος Κρητικός