• Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ

Ε.Δ. Τεύχος 165, Ιανουάριος - Μάρτιος 2009 - ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ευρετήριο
Ε.Δ. Τεύχος 165, Ιανουάριος - Μάρτιος 2009
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ Δ.Σ.
ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΣ ΣΕΣ 2008-2009
ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΕΛΩΝ 2009
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ & ΝΕΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
Όλες οι Σελίδες

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης

Το κρίσιμο ορόσημο των 18 μηνών συνολικής καθυστέρησης στο έργο παρήλθε στα μέσα του Φεβρουαρίου 2009. Πλέον η υλοποίηση του έργου βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο, αφού, από εδώ και στο εξής, αν οποιαδήποτε δανειακή σύμβαση καταγγελθεί από τις δανειοδότριες τράπεζες ενδέχεται υπό συνθήκες να «λυθεί» και η Σύμβαση Παραχώρησης. Κατά συνέπεια, όλα τα ενδεχόμενα για την τύχη της Υποθαλάσσιας παραμένουν ανοικτά, με αυτό της ακύρωσης να εμφανίζει πολύ μεγάλες πιθανότητες.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Η διάνοιξη των σηράγγων στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι πλέον γεγονός, έστω και με καθυστέρηση κάποιων μηνών. Στις αρχές Φεβρουαρίου ο Μετροπόντικας «Κάσσανδρος» άρχισε το υπόγειο ταξίδι του από το εργοτάξιο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, ενώ, όταν διαβάζετε αυτές τις γραμμές, λογικά θα έχει ξεκινήσει και ο δεύτερος Μετροπόντικας, η «Θεσσαλονίκη». Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων στους σταθμούς Ν. Σ. Σταθμού, Δημοκρατίας, Αγίας Σοφίας, Συντριβανίου και Πανεπιστημίου, ενώ έχει αρχίσει η ανάπτυξη του εργοταξίου του σταθμού Φλέμινγκ. Παράλληλα, προχωρούν οι γεωτρήσεις και γεωτεχνικές έρευνες στην περιοχή επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά (φωτογραφία). Αρνητικό σημείο αποτελεί, δυστυχώς, το πρώτο θανατηφόρο εργατικό ατύχημα που καταγράφηκε στο εργοτάξιο του Ν. Σ. Σταθμού στις 4 Φεβρουαρίου 2009.

img

Ο.Λ.Θ.

Μια ακύρωση και μια προκήρυξη ανακοίνωσε η διοίκηση του Οργανισμού εντός του 2009. Η ακύρωση αφορά στο διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος, μετά την αποχώρηση της προσωρινής αναδόχου κοινοπραξίας Hutchinson - Alapis στα τέλη Δεκεμβρίου 2008, κηρύχθηκε άγονος. Η προκήρυξη αφορά στην απόφαση του Ο.Λ.Θ. να κατασκευαστεί το έργο του 6ου προβλήτα προϋπολογισμού 75 εκατομμυρίων ευρώ, από πόρους του Οργανισμού και ήδη προεγκεκριμένο δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Μετεγκατάσταση Δ.Ε.Θ.

Η εξαγγελία του Πρωθυπουργού τον περασμένο Σεπτέμβριο για μετακίνηση της Δ.Ε.Θ. εκτός Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης έχει προκαλέσει ευρεία συζήτηση μεταξύ των φορέων της πόλης για την τοποθεσία μετεγκατάστασης. Ήδη έχουν διαμορφωθεί απόψεις για δύο συγκεκριμένες περιοχές: η πρώτη προκρίνει το αγρόκτημα του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης στη Σίνδο, έκταση όπου επρόκειτο να εγκατασταθεί η Expo 2008, και υποστηρίζεται μεταξύ άλλων από το ΤΕΕ / ΤΚΜ, που συγκρότησε ομάδας εργασίας ειδικά για το σκοπό αυτό. Η δεύτερη προκρίνει την περιοχή του Λαγκαδά και υποστηρίζεται από τους Δημάρχους της Επαρχίας Λαγκαδά και της ανατολικής περιαστικής περιοχής Θεσσαλονίκης. Σε όλες τις προτάσεις ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στο θέμα της προσπελασιμότητας, που αναμένεται να αποτελέσει και τον καθοριστικό παράγοντα για την τελική επιλογή της νέας θέσης.

Καλαμαριά

Από τις αρχές Φεβρουαρίου, η αρχαιότερη δημοτική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης αποτελεί πλέον παρελθόν, αφού ο Δήμος Καλαμαριάς αποφάσισε «την προσωρινή αναστολή των δημοτικών δρομολογίων για λόγους υψηλού οικονομικού κόστους και επικάλυψης αυτών από τα αντίστοιχα του ΟΑΣΘ». Και μπορεί η απόφαση να αναφέρεται σε προσωρινή αναστολή, αλλά ως γνωστό 'ουδέν μονιμότερον του προσωρινού'.

Εγνατία Οδός

Στα μέσα Ιανουαρίου 2009, ολοκληρώθηκε το ανατολικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας με την παράδοση: α) του τμήματος Στρυμόνας - Νέα Πέραμος συνολικού μήκους 41 χλμ και β) της διάβασης Νέστου συνολικού μήκους 7 χλμ. Στη δυτική πλευρά του έργου παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα από τον ποταμό ʼραχθο έως το Περιστέρι συνολικού μήκους 9 χλμ. με το οποίο μειώνεται η υφιστάμενη διαδρομή κατά 15 χλμ και εξοικονομείται χρόνος περίπου 15 λεπτών. Επίσης, παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα Μικροκάστρου - Αλιάκμονα μήκους 13 χλμ. του κάθετου άξονα Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή. Τέλος, τη σύνδεση της πόλης της Δράμας με την Εγνατία Οδό και συγκεκριμένα την υλοποίηση του κάθετου άξονα 61 της Εγνατίας που συνδέει τις Σέρρες με την Καβάλα μέσω Μεσοράχης - Δράμας, διεκδικεί το Νομαρχιακό Συμβούλιο Δράμας.

Πέτρος Κρητικός