• Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ

Ε.Δ. Τεύχος 163, Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2008 - ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ευρετήριο
Ε.Δ. Τεύχος 163, Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2008
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ Δ.Σ.
ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΣΤΗΛΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥ
ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΕΛΩΝ 2008
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ & ΝΕΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Όλες οι Σελίδες

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης
Στην κόψη του ξυραφιού (ή καλύτερα του ... κύματος) βρίσκεται πια το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης. Παρά τις εξαγγελίες του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, αλλά και του ίδιου του Πρωθυπουργού το Σεπτέμβριο στη Δ.Ε.Θ. ότι «το έργο δεν εγκαταλείπεται», ήδη διατρέχουμε τον 15ο μήνα από την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης (01.08.2007), χωρίς να έχει υλοποιηθεί καμία εργασία, αλλά και χωρίς να έχει λυθεί καμία εκκρεμότητα. Συγκεκριμένα: α) η νέα μέθοδος κατασκευής του έργου (με διάτρηση - TBM αντί της συμβατικής μεθόδου), που έχει προταθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο του Υπουργείου Πολιτισμού για την προστασία διατηρητέων κτιρίων και ενάλιων αρχαιοτήτων, δεν έχει ακόμα λάβει την έγκριση του ΥΠΕΧΩΔΕ, β) απαιτείται νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ, γ) οι αλλαγές στο σχεδιασμό (μηκοτομή, οριζοντιογραφία, τυπική διατομή κ.λπ.), στο κόστος (αναμένεται αυξημένο) και στα συμβατικά στοιχεία (χρονοδιαγράμματα, δανειακές συμβάσεις, ασφαλίσεις κ.λπ.) του έργου δεν έχουν οριστικοποιηθεί, και δ) η εκδίκαση των προσφυγών στο ΣτΕ έχει λάβει νέα αναβολή (την 5η κατά σειρά και συνολικής διάρκειας 20 μηνών) για τον Ιανουάριο του 2009, ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο νέων προσφυγών μετά την αλλαγή των περιβαλλοντικών όρων του έργου. Κατά συνέπεια όλα τα ενδεχόμενα για την τύχη της Υποθαλάσσιας παραμένουν ανοικτά.

Μετρό Θεσσαλονίκης
Λόγω οικονομικών δυσχερειών, η επικεφαλής εταιρεία (ΑΕΓΕΚ) της κοινοπραξίας Αναδόχων κατασκευής του Μετρό αντικαταστάθηκε από την εταιρεία «Ιόνιος». Εντούτοις, σημειώνεται ήδη καθυστέρηση των εργασιών, αφού μέσα στο καλοκαίρι δεν υπήρξε καμία ουσιαστική πρόοδος, ενώ παράλληλα οι 2 Μετροπόντικες του έργου, «Κάσσανδρος» και «Θεσσαλονίκη», αν και βρίσκονται ήδη στην πόλη, δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τις εργασίες διάτρησης.
Στις αρχές του Οκτωβρίου υπογράφηκαν, μεταξύ της Ευρωπαικής Τράπεζας Επενδύσεων και της Αττικό Μετρό Α.Ε., χρηματοδοτικές συμβάσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ, από τα οποία 200 εκατ. ευρώ αφορούν τη δανειοδότηση των έργων της Α΄ φάσης του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Λιμένας Θεσσαλονίκης
Η αρχική εκτίμηση ότι η Ανάδοχος εταιρεία Hutchinson από το Χονγκ-Κονγκ θα εγκατασταθεί στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ την 1η Ιανουαρίου 2009, δεν φαίνεται να επαληθεύεται. Μετά από αίτημα της ίδιας της εταιρείας, η εγκατάσταση θα καθυστερήσει περίπου ένα έτος, με πιθανότερη νέα ημερομηνία το Νοέμβριο του 2009.

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης
Το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής απομόνωσης της Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται σε δύο έρευνες που διεξήγαγε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Στην πρώτη, που έγινε σε συνεργασία με τα επιμελητήρια Χίου, Σάμου, Λέσβου και Κυκλάδων, καταγράφηκαν αναλυτικά οι μετακινήσεις εμπορευμάτων μεταξύ Θεσσαλονίκης και των παραπάνω νήσων, οι ανάγκες των τοπικών επιχειρηματικών κοινοτήτων, καθώς και τα δυνητικά οφέλη, αλλά και τα κόστη από τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και την ενδεχόμενη αύξηση των δρομολογίων. Η δεύτερη έρευνα αφορούσε στη σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και νήσων Βορείου Αιγαίου και περιελάμβανε κατοίκους, γραφεία ταξιδίων - τουρισμού και μεταφορικές εταιρείες στις δύο περιοχές. Περισσότερα στοιχεία για τις συγκεκριμένες έρευνες υπάρχουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.ebeth.gr.

Σ.Α.Σ.Θ. / Ο.Α.Σ.Θ.
Έως τα Χριστούγεννα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η λεωφορειακή εξυπηρέτηση της Άνω Πόλης Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος του Σ.Α.Σ.Θ. συνάδελφος Γιάννης Τόσκας. Πρόκειται για μια από τις ιστορικότερες και ομορφότερες περιοχές της Θεσσαλονίκης, που λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της (μεγάλες ανωφέρειες, πολύ στενοί δρόμοι) δεν εξυπηρετείται επαρκώς από τη Δημόσια Συγκοινωνία. Εντούτοις, το Σ.Α.Σ.Θ. και ο Ο.Α.Σ.Θ. ανταποκρίθηκαν στο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που είχαν συγκεντρώσει 3.000 υπογραφές, και ξεκίνησαν τις διαδικασίες προμήθειας τριών 15θέσιων λεωφορείων που θα διαθέτουν ειδικό σύστημα πέδησης, ώστε να μπορούν να κινούνται χωρίς πρόβλημα στις μεγάλες κλίσεις των δρόμων της περιοχής. Παράλληλα αναμένεται να υλοποιηθούν και άλλες παρεμβάσεις, όπως ελεγχόμενη πρόσβαση σε στενούς δρόμους, μονοδρομήσεις και δημιουργία χώρων στάθμευσης.

Κέντρο Εξυπηρέτησης Μετακινούμενων στη Θεσσαλονίκη
Το πρώτο Κέντρο Εξυπηρέτησης Μετακινούμενων (ΚΕΜ) στην Ελλάδα είναι πλέον γεγονός. Εγκαινιάστηκε στις 20 Σεπτεμβρίου στο Δήμο Καλαμαριάς, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Έξυπνη Ενέργεια - Mobi-NET» με τη συνεργασία του Δήμου Καλαμαριάς, της Αναπτυξιακής Εταιρείας «Ανατολική Α.Ε.» και του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Η αρχική διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας του ΚΕΜ είναι 1 έτος.

img


Στο ΚΕΜ παρέχονται πληροφορίες για τα δρομολόγια των αστικών, υπεραστικών και ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (Ο.Α.Σ.Θ., Δημοτική Συγκοινωνία Καλαμαριάς, Ο.Σ.Ε., Κ.Τ.Ε.Λ., πλοία), υπηρεσίες καθοδήγησης μεταξύ οποιωνδήποτε σημείων της πόλης, πληροφορίες για τα σημεία πώλησης εισιτηρίων κ.α.

Πεζοί στη Θεσσαλονίκη
Σύμφωνα με έρευνα του Τμήματος Αγρονόμων Τοπογράφων του ΑΠΘ, που παρουσιάστηκε στο 4ο επιχειρηματικό φόρουμ της ΔΕΘ από το συνάδελφο επίκουρο καθηγητή Σωκράτη Μπάσμπα, το 40% - 50% των πεζών που κινούνται στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, αισθάνεται ανασφάλεια λόγω πιθανής εμπλοκής τους σε περιστατικό με Ι.Χ. Είναι σημαντικό ότι πολλοί πεζοί (>40%) εκφράζουν το συναίσθημα αυτό, ακόμα και όταν διασχίζουν σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών συνοδεύοντας ανήλικο ή όταν κινούνται σε κεντρικούς πεζοδρόμους της πόλης, αφού αυτοί παραβιάζονται διαρκώς από μηχανοκίνητα οχήματα. Επίσης σε ποσοστό 30% - 40% οι πολίτες δήλωσαν ότι ορισμένοι κεντρικοί πεζόδρομοι δεν προσφέρουν καμία άνεση ή ελκυστικότητα, ενώ επιθυμούν την απελευθέρωση του χώρου από παράνομα σταθμευμένα οχήματα και τραπεζοκαθίσματα.

Πέλλα
Στα μέσα Σεπτεμβρίου παραδόθηκε σε κυκλοφορία ο οδικός άξονας παράκαμψης του αρχαιολογικού χώρου της Ελληνιστικής Πελλαίας Χώρας. Με τον συγκεκριμένο οδικό έργο, συνολικού προϋπολογισμού 18 εκατ. ευρώ, καταργείται το αντίστοιχο τμήμα της υφιστάμενης εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Έδεσσας που διέσχιζε τους αρχαιολογικούς χώρους, οι οποίοι πλέον αναμένεται να ενοποιηθούν και να αναδειχθούν περισσότερο.

Χαλκιδική
Στις αρχές Οκτωβρίου, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τη μελέτη της ολοκλήρωσης της Περιμετρικής Οδού Πολυγύρου, προϋπολογισμού 700.000 ευρώ. Πρόκειται για οδό μήκους 4,5 χιλιομέτρων, που θα παρακάμπτει νοτιοδυτικά την πόλη, με σκοπό την απομάκρυνση της διερχόμενης κυκλοφορίας, που τους θερινούς μήνες είναι ιδιαίτερα υψηλή και δημιουργεί πρόβλημα στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας του Νομού Χαλκιδικής. Η ολοκλήρωση της μελέτης προβλέπεται εντός 16 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.

Σέρρες
Με τη χαρακτηριστική φράση του Δημάρχου «το αυτοκίνητο προορίζεται για να μας εξυπηρετεί, αλλά έγινε τελικά ο δυνάστης μας», ο Δήμος Σερρών ξεκίνησε στο τέλος του καλοκαιριού την εφαρμογή σειράς μέτρων και ρυθμίσεων για τη βελτίωση της μετακίνησης στην πόλη. Η αποθάρρυνση της χρήσης αυτοκινήτων στο εμπορικό κέντρο, η ενίσχυση των αστικών λεωφορείων και τα κίνητρα για τη χρήση ποδηλάτων αποτελούν τους βασικούς άξονες του νέου συγκοινωνιακού σχεδιασμού της πόλης των Σερρών. Τα βασικότερα από τα προτεινόμενα μέτρα είναι η σταδιακή αύξηση των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης από 700 σε 4.000, η υλοποίηση ενός κεντρικού υπόγειου χώρου στάθμευσης και ορισμένων περιφερειακών, η δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας, οι διαπλατύνσεις πεζοδρομίων και η υλοποίηση ποδηλατόδρομων που θα εξυπηρετούν το εμπορικό κέντρο, τα ΤΕΙ, αθλητικούς χώρους και αξιοθέατα της πόλης.

Καβάλα
Θέμα χρόνου είναι η υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Καβάλας με τα παράλια της Τουρκίας (πόλη Τσανάκαλε). Το θέμα ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια με πρωτοβουλία της τουρκικής πλευράς, αφού το κακό οδικό δίκτυο στα τουρκικά παράλια και ο μεγάλος χρόνος που απαιτείται για να κινηθούν τα βαρέα οχήματα από τη συγκεκριμένη περιοχή προς τη βαλκανική και την ευρωπαϊκή ενδοχώρα οδήγησε στην αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων. Ο αρχικός σχεδιασμός προβλέπει καθημερινό δρομολόγιο, που στην Ελλάδα θα εξυπηρετείται από το λιμάνι της Νέας Περάμου, λόγω γειτνίασής του με την Εγνατία Οδό και του μη κορεσμού του. Η δρομολόγηση αναμένεται στις αρχές του 2009.

Πέτρος Κρητικός

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Εκδηλώσεις στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας
Η Πάτρα φέτος συμμετείχε επίσημα στο θεσμό της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας (www.mobilityweek.eu/cities/participants_en.php) με εκδηλώσεις που συνδιοργάνωσαν η Αντιδημαρχία Περιβάλλοντος & Εικόνας Πόλης, η ΑΔΕΠ Α.Ε., το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ., το ecocity, o Ποδηλατικός Όμιλος Πάτρας και οι Ποδηλάτρες.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων

  1. Δωρεάν διάθεση (με επιστροφή) ποδηλάτων, το διάστημα 15.09 - 22.09 και ώρες λειτουργίας καταστημάτων, από κεντρικό σημείο της πόλης. Χορηγός και διοργανωτής της δράσης ήταν η τοπική εταιρεία ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε., κατασκευάστρια των ποδηλάτων IDEAL.
  2. Λειτουργία σημασμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της πόλης, το διάστημα 16.09 - 22.09.
  3. Εγκατάσταση προς επίδειξη στο κοινό των αυτοκινήτων ΕΡΜΗΣ Ι (ηλιακό) και ELEKTRA (ηλεκτρικό), που αποτελούν επιτεύγματα του Πανεπιστημίου Πατρών, στην πλατεία Βασ. Γεωργίου Α΄.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο ELEKTRA:
img

Ηλιακό αυτοκίνητο ΕΡΜΗΣ Ι:
img

  1. Επιστημονική ημερίδα με τίτλο "Ατμοσφαιρική Ρύπανση και Τεχνολογικές Καινοτομίες". Επισημαίνεται ότι το φετινό θέμα ήταν "Καθαρός Αέρας για όλους" και η πόλη μας είναι μια απ' τις δέκα περισσότερο επιβαρημένες σε αιωρούμενα σωματίδια πόλεις της Ευρώπης. Παρουσίασαν εισηγήσεις:
  2. οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Πάτρας κ.κ. Σπ. Πανδής, Καθηγητής ειδικών σωματιδίων της ατμόσφαιρας και Αθ. Σαφάκας, Καθηγητής Ηλεκτρομηχανικής Μετατροπής Ενέργειας
  3. ο αναπληρωτής καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Ευάγ. Παπαδάκης
  4. ο Διευθύνων Σύμβουλος της ADVENT TECHNOLOGIES S.A., κ. Βασ. Γρηγορίου
  5. Αποκλεισμός της κεντρικής, εμπορικής περιοχής και δωρεάν αστική συγκοινωνία, το Σάββατο 20.09, το διάστημα 09:00 - 15:00. Στην αποκλεισμένη περιοχή επιτρεπόταν η κυκλοφορία λεωφορείων, ταξί, δικύκλων, ποδηλάτων και οχημάτων μονίμων κατοίκων που επιθυμούσαν να εξέλθουν. Στο διάστημα 10:00 - 13:00 στην πλατεία Βασ. Γεωργίου Α' πραγματοποιήθηκε επίδειξη ποδηλάτων BMX με μουσική συνοδεία DJs.
  6. Άφιξη ειδικά δρομολογημένης αμαξοστοιχίας για τη δωρεάν (μετ' επιστροφής) μεταφορά ποδηλατών απ' τις γειτονικές πόλεις προκειμένου να συμμετάσχουν στην ποδηλατική βόλτα στο κέντρο και τα αξιοθέατα της πόλης (διοργάνωση Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.*).

img

  1. Επιστημονική ημερίδα με τίτλο "Δημόσιες Συγκοινωνίες, Βιώσιμη Κινητικότητα και Αστική Ανάπτυξη στις πόλεις της Ελληνικής Περιφέρειας", (διοργάνωση Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.*) στην οποία αναπτύχθηκαν οι ακόλουθες τέσσερις θεματικές ενότητες με εισηγητές συναδέλφους συγκοινωνιολόγους και μέλη του Δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.:
  2. "Δημόσιες Λεωφορειακές Συγκοινωνίες (αστικές και περιαστικές, ενδονομαρχιακές) στις πόλεις της ελληνικής περιφέρειας", εισηγητές: i. Ν. Παρασκευόπουλος, ii. Ν. Μηλιώνης, iii. Β. Βαβάκος, Β. Γκλαβάς, Κ. Μανιάς, Στ. Χατζηθεοδώρου.
  3. "Μέσα σταθερής τροχιάς στις ελληνικές πόλεις μεσαίου μεγέθους και ενδοπεριφερειακή εξυπηρέτηση", εισηγητές: i. Γ. Νάθενας, ii. Ν. Σμπαρούνης, iii. Ιωσ. Αργυρόπουλος.
  4. "Συμβολή ποιοτικών συστημάτων Δημόσιων Συγκοινωνιών στην αστική αναζωογόνηση και ανάπτυξη πόλεων μεσαίου μεγέθους", εισηγητές: i. Μ. Βουγιούκας, ii. Κ. Πετράκης.
  5. "Σχεδιασμός και υλοποίηση πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας στις πόλεις της ελληνικής περιφέρειας: συσχέτιση με τον πολεοδομικό και συγκοινωνιακό σχεδιασμό", εισηγητές: i. Ιωαν. Φραντζεσκάκης, ii. Θ. Βλαστός, Δ. Μηλάκης, iii. Π. Βαγιώτας, Α. Γόγολα.

* Διευκρινίζεται ότι οι δράσεις που διοργάνωσε το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ., τελούσαν υπό την αιγίδα του ΥΜΕ, η διάθεση της αμαξοστοιχίας και ο εξωτερικός διάκοσμος αποτέλεσαν προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ήταν μέγας χορηγός, ενώ στους συμμετέχοντες στην ποδηλατική βόλτα μοιράστηκαν αναμνηστικές μπλούζες με μηνύματα υπέρ των ΜΜΜ, που ήταν προσφορά της ΤΡΑΜ Α.Ε.


Εντυπώσεις απ' τη διοργάνωση των εκδηλώσεων
Η πρώτη επίσημη συμμετοχή της Πάτρας στο θεσμό της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας ήταν ιδιαίτερα φιλόδοξη - δεδομένου ότι δεν υπήρχε προηγούμενη εμπειρία -  και κρίνεται επιτυχημένη, παρά τις αδυναμίες που σημειώθηκαν στην ενημέρωση φορέων και πολιτών.

  1. Οι Πατρινοί ανταποκρίθηκαν θετικά στη δωρεάν διάθεση ποδηλάτων, τα οποία ήταν 26 και τα δανείστηκαν 161 άτομα, σε μια εβδομάδα με αντίξοες καιρικές συνθήκες. Οι άνδρες υπήρξαν περισσότερο τολμηροί, αφού τα προτίμησαν σε μεγαλύτερο ποσοστό έναντι των γυναικών (57% και 43%, αντίστοιχα), ενώ ιδιαίτερα ικανοποιητική κρίνεται η ζήτηση την Πέμπτη 18.09.2008, που ήταν περισσότερο γνωστή η δράση.
  2. Ο καθορισμός "ποδηλατολωρίδων" στις κεντρικές οδούς Αράτου, Ρήγα Φεραίου, Βότση και Κορίνθου (με κίτρινη διαγράμμιση στη δεξιά πλευρά της οδού) αντιμετωπίστηκε θετικά απ' τους ποδηλάτες, οι οποίοι για πρώτη φορά αισθάνθηκαν ότι τους παραχωρείται λίγος χώρος, άρα και σεβασμός - όπως γράφτηκε στα σχετικά blogs - , και αμήχανα / αδιάφορα απ' τους υπόλοιπους οδηγούς.

img

  1. Η παρουσίαση του επιστημονικού και ερευνητικού έργου των εργαστηρίων του Πανεπιστημίου Πατρών με την έκθεση των δύο οχημάτων, η δημοσιοποίηση στοιχείων σχετικά με την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα και τη συμβολή της κυκλοφορίας σε αυτήν και η προβολή της καινοτόμας επιχειρηματικής δραστηριότητας, που στηρίζεται από το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών, αποτέλεσαν εκπλήξεις για την τοπική κοινωνία, και αποκάλυψαν - για μια ακόμη φορά - την άγνοια των τοπικών φορέων για το σημαντικό έργο που επιτελείται στο Πανεπιστήμιο.
  2. Το Σάββατο, ημέρα αποκλεισμού του κέντρου, ήταν βροχερή μέρα, και η προσέλευση του μαθητικού πληθυσμού δεν ήταν η αναμενόμενη. Παρ' όλα αυτά, η πρωτοβουλία αντιμετωπίστηκε με ιδιαίτερα θετικά σχόλια απ' τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου και ευνοϊκά απ' τον εμπορικό σύλλογο - παρά τη μειωμένη εμπορική κίνηση. Στις παρυφές της αποκλειόμενης περιοχής δεν έλειψαν ο εκνευρισμός, οι γκρίνιες και τα κορναρίσματα απ' τους ακινητοποιημένους οδηγούς, που διαμαρτύρονταν για ελλιπή ενημέρωση.
  3. Την Κυριακή, η ειδικά δρομολογημένη αμαξοστοιχία κατέφθασε στην ώρα της μεταφέροντας ποδηλάτες απ' το Κιάτο, το Ξυλόκαστρο και το Ρίο, οι οποίοι ποδηλάτησαν με τους πατρινούς ποδηλάτες για δύο περίπου ώρες το κέντρο και τη βόρεια, παραλιακή περιοχή της πόλης, με ηλιόλουστο καιρό και καλή διάθεση.

 

img

  1. Η ημερίδα την τελευταία μέρα των εκδηλώσεων, υπήρξε απόλυτα επιτυχημένη από άποψη περιεχομένου και προσέλευσης. Οι εισηγήσεις που αφορούσαν ειδικά στην Πάτρα κυριάρχησαν στα ΜΜΕ τις επόμενες ημέρες και συγκεκριμένα:
  2. το χρονοδιάγραμμα και οι διαδικασίες της μελέτης σκοπιμότητας για την εξυπηρέτηση της πόλης με ΤΡΑΜ, η προοπτική υλοποίηση του έργου με ΣΔΙΤ, και η "εφικτότητα" λειτουργίας του στα επόμενα τέσσερα χρόνια, εφόσον προκύψει οικονομικά βιώσιμο, απ' την υπό ανάθεση μελέτη,
  3. η αξιολόγηση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου από το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας,
  4. η μη αξιοποίηση ως τα τώρα από το Δήμο της μελέτης του ΕΜΠ (χρηματοδότηση ΥΜΕ) για την κατασκευή δικτύου υποδομής ποδηλάτου.

Χωρίς φωτεινούς σηματοδότες η Πάτρα
Απ' τα μέσα Οκτωβρίου οι φωτεινοί σηματοδότες της Πάτρας τίθενται εκτός λειτουργίας ο ένας μετά τον άλλον. Η σύμβαση του συντηρητή εργολάβου έχει λήξει απ' το Μάιο και κανείς δεν μπορεί να επισκευάσει τις βλάβες του υπέργηρου (πλέον των 50 ετών) κέντρου ελέγχου φωτεινής σηματοδότησης.
Η ΔΕΣΕ ανακοίνωσε ότι επίκειται προκήρυξη εργολαβίας με τη διαδικασία του κατεπείγοντος για την κάλυψη διαστήματος 4 μηνών (υπάρχει διαβεβαίωση από το ΥΠ.ΟΙ.Ο. για τη διάθεση των σχετικών πόρων), μέχρι την έγκριση του συνολικού ποσού που απαιτείται για τη συντήρηση όλου του δικτύου.
Ο Δήμος Πατρέων εκδίδει ανακοινώσεις όπου κάνει λόγο για "άνιση μεταχείριση των πολιτών" και διατυπώνει εκτιμήσεις ότι "η κυβέρνηση δεν θα άφηνε ποτέ τη λεωφόρο Αλεξάνδρας χωρίς φανάρια", ενώ ο βουλευτής Αχαΐας κ. Σπηλιόπουλος, κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ (27/10/2008).
Στην κεντρικότερη διασταύρωση της πόλης (Δημ. Γούναρη και Κορίνθου) τις ώρες αιχμής των καθημερινών, η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται από τροχονόμους, όμως η δυναμικότητα της Τροχαίας Πάτρας, σύμφωνα με το Διοικητή της, δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών.

'Αννα Γόγολα