• Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ
  • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ΣΕΣ

Ε.Δ. Τεύχος 162, Ιούνιος - Ιούλιος - Αύγουστος 2008 - ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ευρετήριο
Ε.Δ. Τεύχος 162, Ιούνιος - Ιούλιος - Αύγουστος 2008
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ Δ.Σ.
ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ Α.Ε. ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΡΟΛΟΥ ΠΑΠΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η ΣΤΗΛΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥ
ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΕΛΩΝ 2008
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Όλες οι Σελίδες

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Υποθαλάσσια Αρτηρία
Αλαλούμ επικρατεί με το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας, αφού, μέσα στο καλοκαίρι, οι εξελίξεις ήταν πολλές, αλλά συχνά αντιφατικές. Συγκεκριμένα:
α) Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) έλαβε την απόφασή του για την προστασία των αρχαιοτήτων στην περιοχή διέλευσης του έργου. Εντούτοις, σύμφωνα με την απόφαση αυτή, επιβάλλεται πλέον η κατασκευή της σήραγγας με διάτρηση (TBM) αντί της συμβατικής μεθόδου, γεγονός που συνεπάγεται βύθιση της αρτηρίας σε μεγαλύτερο βάθος (25 μέτρα έναντι των αρχικών 9), αλλαγή στη μηκοτομή του έργου, πιθανές αλλαγές στην οριζοντιογραφία, μεταβολές στις διαδικασίες κατασκευής και αυξημένο κόστος.
β) Συνέπεια της παραπάνω Απόφασης του ΚΑΣ, δύο από τις τρεις προσφυγές αποσύρθηκαν ως άνευ αντικειμένου, εξακολουθεί, όμως, να εκκρεμεί η τρίτη, η εκδίκαση της οποίας πήρε νέα αναβολή για τον Ιανουάριο του 2009, δηλαδή σχεδόν ταυτόχρονα με την εξάντληση του χρονικού ορίου επιτρεπόμενων καθυστερήσεων στο έργο.
γ) Το έργο της κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου στην περιοχή του κόμβου Δικαστηρίων ακυρώθηκε, με την αιτιολογία ότι η υλοποίησή του δημιουργεί προβλήματα στη δυτική πλευρά της Υποθαλάσσιας. Την ίδια ώρα, όμως, στην ανατολική πλευρά της Υποθαλάσσιας ολοκληρώνονται τα έργα των θεματικών πάρκων αναψυχής του Δήμου Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός ότι και αυτά επηρεάζουν το έργο της Υποθαλάσσιας.
Συμπέρασμα: κανένα. Όλα τα ενδεχόμενα για την τύχη του έργου παραμένουν ανοικτά.

Μετρό Θεσσαλονίκης
Οι οικονομικές δυσχέρειες που αντιμετωπίζει η επικεφαλής εταιρεία (ΑΕΓΕΚ) της κοινοπραξίας Αναδόχων του έργου είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρξει καμία ουσιαστική πρόοδος κατασκευής κατά τους θερινούς μήνες. Εντούτοις, η αντικατάσταση της ΑΕΓΕΚ από την εταιρεία «Ιόνιος» αναμένεται να δράσει θετικά στην επανέναρξη του έργου στις αρχές φθινοπώρου.
Εν τω μεταξύ, χρυσά στεφάνια, χρυσά κοσμήματα και πλήθος κτερισμάτων έφερε στο φως η ανασκαφική έρευνα που γίνεται στο παλαιό ανατολικό νεκροταφείο που αποκαλύφθηκε στην περιοχή της πλατείας Σιντριβανιού. Όλα τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα αναμένεται να βρουν κοινή στέγη στο κτίριο του παλαιών λουτρών «Φοίνικας» ή «Πασά Χαμάμ». Πρόκειται για ένα σημαντικό ιστορικό κτίριο της πόλης με ηλικία άνω της μισής χιλιετίας, που είχε πέσει σε παρακμή και αχρηστία μετά το σεισμό του 1978, αλλά πλέον ανακατασκευάζεται και θα αποτελέσει το Μουσείο των αρχαιολογικών ευρημάτων του Μετρό.

Λιμένας Θεσσαλονίκης
Η εταιρεία Hutchinson από το Χονγκ-Κονγκ αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος στο διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ. Στο διαγωνισμό μετείχαν επίσης η κρατική κινεζική Cosco και η αραβική Dubai Ports. Η ανάδειξη οριστικού Αναδόχου θα ολοκληρωθεί μετά την εκδίκαση των ενστάσεων.

Βιώσιμη κινητικότητα στη Θεσσαλονίκη
«Μετρώ τώρα τα σωματίδια που εσύ αναπνέεις» ήταν το σύνθημα εκδήλωσης που διοργανώθηκε στα μέσα Ιουνίου από το ΤΕΕ και το Δήμο Θεσσαλονίκης, στην οποία φοιτητές μοίραζαν σχετικό ενημερωτικό υλικό και παράλληλα, με ειδικές φορητές συσκευές, κατέγραφαν τις εκπομπές αιωρούμενων μικροσωματιδίων σε διάφορα κεντρικά σημεία της πόλης.

«Εκστρατεία ενημέρωσης προσπελασιμότητας ΑμεΑ» διοργανώθηκε από 25 έως 29 Ιουνίου στη νέα παραλία Θεσσαλονίκης, από τη μη κυβερνητική οργάνωση «Αναπηρία Σήμερα», την Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής του Α.Π.Θ. και τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο συγκεκριμένο θέμα.
Από τις αρχές του καλοκαιριού, διάφορες οργανώσεις πολιτών έχουν καθιερώσει κάθε Δευτέρα και Τετάρτη το απόγευμα τη διεξαγωγή ποδηλατοπορίας με αφετηρία το Λευκό Πύργο και διαφορετική κάθε φορά διαδρομή. Στόχος είναι να εκπέμψουν το μήνυμα ότι το ποδήλατο έχει θέση ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης στη Θεσσαλονίκη.

Προαστιακός Κεντρικής Μακεδονίας
Η προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, που είχε ανατεθεί από τον ΟΣΕ στα τέλη του 2007 ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι. Η μελέτη σε γενικές γραμμές συμφωνεί με το Χάρτη Πορείας που είχε προταθεί από το ΣΑΣΘ, και περιλαμβάνει τις παρακάτω νέες γραμμές: α) Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά, μέσω Αεροδρομίου, Περαίας, Μηχανιώνας και Καλλικράτειας, β) Θεσσαλονίκη - Γιαννιτσά - Σκύδρα και γ) Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Καβάλα. Επίσης, προβλέπεται αναβάθμιση υφιστάμενων γραμμών για λειτουργία Προαστιακού προς: α) Ημαθία - Έδεσσα, β) Κιλκίς - Στρυμώνας - Σέρρες και γ) Πολύκαστρο - Ειδομένη. Επόμενο στάδιο είναι η εκπόνηση μελέτης οικονομικής βιωσιμότητας που θα οριστικοποιήσει τις διαδρομές που θα υλοποιηθούν κατά προτεραιότητα.

Σήραγγες
Η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα άρχισε να κατασκευάζεται στα τέλη Αυγούστου στα Τέμπη, ως τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου (πρώην ΠΑΘΕ). Πρόκειται για διπλή σήραγγα, μήκους 6.100 μέτρων ανά κλάδο που μαζί με δύο άλλες δίδυμες σήραγγες μήκους 1.900 και 3.200 μέτρων ανά κλάδο θα παρακάμπτουν το σημερινό πέρασμα των Τεμπών, που δυσχεραίνει την επικοινωνία βόρειας και νότιας Ελλάδας, αλλά και αποτελεί εκατόμβη, έχοντας στοιχήσει τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους λόγω τροχαίων ατυχημάτων.
Προς το παρόν, η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα είναι αυτή του Δρίσκου στην Εγνατία Οδό, μήκους 4,8 χλμ. ανά κλάδο. Δόθηκε στην κυκλοφορία μέσα στο καλοκαίρι, ως τμήμα αυτοκινητοδρόμου μήκους 20 χιλιομέτρων που συνδέει το οροπέδιο Ιωαννίνων με την κοιλάδα Αράχθου και εξοικονομεί χρόνο έως και 45 λεπτών σε σύγκριση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Εγνατία Οδός
Αρκετές και σημαντικές εξελίξεις είχαμε στο έργο της Εγνατίας εντός του καλοκαιριού. Πέραν της σήραγγας του Δρίσκου, ολοκληρώθηκαν το αναβαθμισμένο τμήμα Μέστη - Μάκρη στη Θράκη, η άνω διάβαση Κάρυανης στην παραλιακή οδό Καβάλας, καθώς και η γέφυρα και ο κόμβος του Στρυμώνα.
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση των 4 διαγωνισμών για την υλοποίηση ισάριθμων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) σε περιοχές της Ημαθίας, της Ροδόπης και του Έβρου, που θα γίνουν από ιδιώτες με τη μέθοδο της παραχώρησης. Το ενδιαφέρον αποδείχτηκε κατώτερο του αναμενομένου, αφού μόνο για το ΣΕΑ Ημαθίας υπήρξε ενδιαφέρον (από τις εταιρείες ΕΚΟ, Shell και Avin). Οι υπόλοιποι τρεις διαγωνισμοί απέβησαν άκαρποι, αλλά ενδέχεται να επαναληφθούν με τροποποιημένους όρους.
Τέλος, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε τη λειτουργία του πρώτου σταθμού διοδίων στην Εγνατία, στη θέση Πολύμυλος Κοζάνης. Ο συγκεκριμένος σταθμός έχει κατασκευαστεί από τα μέσα του 2005, αλλά έως σήμερα παρέμενε ανενεργός.

Πέτρος Κρητικός

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Με αφορμή την έναρξη της στήλης "Νέα από τη Δυτική Ελλάδα" στο προηγούμενο τεύχος του ΕΔ του ΣΕΣ κρίθηκε χρήσιμη μια συνοπτική, ονομαστική αναφορά στα έργα που υλοποιήθηκαν πρόσφατα, κατασκευάζονται και σχεδιάζονται και τις υπό εκπόνηση μελέτες που αφορούν στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας. Τα έργα αυτά θα παρουσιάζονται πιο αναλυτικά. Η αρχή γίνεται στο παρόν ΕΔ με το Νέο Λιμένα Πάτρας και τις συνδέσεις του με την Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας [ΕΠΠ].

Νέος Λιμένας Πάτρας

Ιστορικό κατασκευής
Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το 1996, με αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2004. Η πορεία του όμως έχει εμφανίσει μεγάλες καθυστερήσεις, κάποιες από τις οποίες οφείλονταν σε συμβατικές εμπλοκές, άλλες σε πτώχευση εργολάβων, ενώ κάποιες - στο αρχικό στάδιο - ήταν αναπόφευκτες λόγω αδυναμίας έγκαιρης εξασφάλισης αδειοδοτήσεων για τη λήψη αδρανών υλικών.

Σε διάφορες φάσεις ξεκίνησε η κατασκευή των ακόλουθων έργων, που αναμένεται να αποδώσουν 4 θέσεις παραβολής Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων με πλήρη ανάπτυξη της χερσαίας ζώνης:
Εργολαβία υποδομής 1ου τμήματος Α΄ Φάσης, αρχικού συνολικού προϋπολογισμού 16,1 δις δρχ. (47,25 εκατ. €). Τυπικά ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο 2005.
Εργολαβία υποδομής 2ου τμήματος Α΄ Φάσης, συνολικού προϋπολογισμού 8,8 δις. δρχ. (25,8 εκατ. €). Πτώχευσε ενώ είχε ολοκληρωθεί περίπου το 70% του έργου.
Εργολαβία κατασκευής κεντρικού αγωγού ομβρίων, συνολικού προϋπολογισμού 8,8 εκατ. €.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων και εργασιών που χρηματοδοτούνται στα πλαίσια της προγραμματικής περιόδου 2000-06 (Γ' ΚΠΣ και Interreg III) είναι 66.000.000 € για τις υπολειπόμενες εργασίες του 1ου τμήματος, την κατασκευή του αγωγού ομβρίων, την μελέτη επιδομών και την χρηματοδότηση των έργων επιδομής, καθώς και 30.300.000 € για την ολοκλήρωση των υπολειπομένων εργασιών.

Σήμερα (Μάιος 2008) τα έργα ολοκλήρωσης της λιμενικής υποδομής που προβλέπονταν με την εργολαβία του 2ου Τμήματος της Α' Φάσης έχουν σταματήσει λόγω αδυναμίας του τελευταίου αναδόχου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Η επιβλέπουσα υπηρεσία προχώρησε ήδη από το καλοκαίρι του 2007 σε προκήρυξη για την ανάθεση των υπολειπομένων έργων που προβλέπονταν στην εργολαβία που διακόπηκε (ολοκλήρωση των λιμενικών έργων υποδομής 2ου Τμήματος) και των έργων επιδομής 1ου και 2ου Τμήματος, (κεντρικός επιβατικός σταθμός, κτίριο υπηρεσιών, πυροσβεστικός σταθμός, κτίριο Η/Μ εγκαταστάσεων, κλπ.), συνολικού προϋπολογισμού 50 εκατ. €, και προέβη σε επιλογή αναδόχου. Διαδικαστικές εμπλοκές οδήγησαν σε αλλαγή αναδόχου και καθυστέρησαν την έναρξη εργασιών, για την οποία αναμένεται να δοθεί εντολή μέχρι το τέλος Μαΐου 2008.

Ο Τεχνικός Σύμβουλος για τις υπολειπόμενες εργασίες έχει ήδη επιλεγεί, οπότε φαίνεται ότι δεν υπάρχουν άλλα εμπόδια που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν περισσότερο το έργο.
Όσον αφορά τα έργα επιδομής, οι οριστικές μελέτες προβλέπουν την ανάπτυξη ενός εκτεταμένου κτιριολογικού προγράμματος με βάση τους επιβατικούς σταθμούς, σε συνδυασμό με έργα υποδομών, διαμορφώσεων, ηλεκτρομηχανολογικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (κόμβοι εισόδου - εξόδου, κλπ).

Η συμβατική προθεσμία για την ολοκλήρωση των υπολειπομένων έργων είναι 2ετής, που σημαίνει ότι το νέο λιμάνι θα είναι σε θέση να λειτουργήσει περί τα μέσα - τέλη του 2010.

Προβλεπόμενα έργα 3ου τμήματος Α΄ Φάσης
Στο ΕΠΕΠ 2007-13 έχουν προβλεφθεί 70 εκατ. € για την κατασκευή του 3ου τμήματος της Α΄ Φάσης, που επεκτείνεται νότια από το τέλος του 2ου Τμήματος μέχρι τον ποταμό Γλαύκο. Ήδη έχει εγκριθεί η προμελέτη και βρίσκεται σε στάδιο παράδοσης η οριστική μελέτη.

Τα έργα του 3ου Τμήματος περιλαμβάνουν την ολοκλήρωση της 5ης θέσης πλαγιοπρυμνοδέτησης, το εμπορικό δυτικό κρηπίδωμα (μήκος 290 μ., βάθος -11 μ.), το νότιο κρηπίδωμα (μήκος 110 μ.) και χερσαία επιφάνεια πολυχρηστικού σταθμού, συνολικής έκτασης 40 περίπου στρεμμάτων.

Όσον αφορά τις πιθανές μελλοντικές χρήσεις του σταθμού, η μελέτη προβλέπει την κατασκευή υποδομής για τη λειτουργία σταθμού εμπορευματοκιβωτίων [ΣΕΜΠΟ], που θα διαθέτει περίπου 870 - 900 θέσεις εναπόθεσης, (ground slots), με δυνατότητα στοιβασίας 3 E/K καθ' ύψος.

Όσον αφορά στη χωρητικότητα του ΣΕΜΠΟ, δεδομένου ότι στην Πάτρα θεωρείται ως πιθανότερο ενδεχόμενο να εξυπηρετούνται κυρίως μικρά τροφοδοτικά πλοία μεταφοράς Ε/Κ, μία μέγιστη τιμή απόδοσης της τάξης των 400 TEU/μέτρο κρηπιδώματος/έτος είναι ένα ρεαλιστικό μέγεθος, που αντιστοιχεί σε χωρητικότητα της νέας εγκατάστασης της τάξεως των 120.000 TEU/έτος.

Νέος Λιμένας Πάτρας
.

Συνδέσεις αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ με την πόλη και το νέο λιμένα Πάτρας

Τα οδικά έργα που αφορούν το νέο λιμένα και βρίσκονται σε στάδιο κατασκευής είναι οι παρόχθιες αρτηρίες Γλαύκου και Διακονιάρη, τα οποία σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μεγάλα οδικά έργα της πόλης που βρίσκονται σε εξέλιξη ή σε στάδιο ωρίμανσης (Μικρή Περιμετρική, διάνοιξη οδού Κανακάρη) αναμένεται να διαφοροποιήσουν σημαντικά τη δομή και τη λειτουργική ιεράρχηση του οδικού δικτύου στην ευρύτερη αστική περιοχή.

Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας
.

Παρόχθιες αρτηρίες Γλαύκου - ανισόπεδος κόμβος εισόδου στο νέο λιμάνι
Η εργολαβία ανατέθηκε στις αρχές Μαρτίου 2006. Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΠ-ΟΑΛΑΑ.
Το υπό κατασκευή τμήμα περιλαμβάνει δύο αρτηρίες εκατέρωθεν του ποταμού, μέχρι το σημείο 0+500 μ. (από τη θάλασσα, όπου προβλέπεται να αρχίζει το έργο του ανισόπεδου κόμβου εισόδου στο νέο λιμένα), 2 λωρίδων κυκλοφορίας έκαστη, διασταυρούμενες ισόπεδα με τις κάθετες οδούς του αστικού δικτύου.

Το αρχικό συμβατικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ολοκλήρωση εργασιών τον Οκτώβριο 2008. Ήδη έχουν σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί τα έργα διευθέτησης του ποταμού, ενώ βρίσκονται προχωρημένο στάδιο και τα έργα οδοποιίας. Εκτιμάται ότι το έργο θα τελειώσει περί τα μέσα του επόμενου έτους (6/2009).

Εκκρεμεί η οριστικοποίηση της σχεδίασης του ανισόπεδου κόμβου εισόδου στο νέο λιμένα, ο οποίος σχεδιάστηκε και εγκρίθηκε ως πλήρης στο επίπεδο της προμελέτης. Ωστόσο, αντιδράσεις φορέων και κατοίκων γειτονικών περιοχών στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (που εκφράστηκαν στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας και στο Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων), οδήγησαν στην έγκριση της ΜΠΕ από το ΥΠΕΧΩΔΕ με παράλειψη δύο κλάδων του, οι οποίοι όμως εξυπηρετούν κρίσιμες κινήσεις (από Πάτρα προς νέο λιμένα και από Παραγλαύκιες προς Πάτρα). Ήδη, βρίσκεται σε εξέλιξη η οριστική μελέτη του κόμβου, η οποία γίνεται με βάση την αρχική σχεδίαση, αφού τυχόν κατάργηση των κλάδων αυτών θα σήμαινε ότι αφ' ενός μεν ο κόμβος επέβαλε στα οχήματα που έρχονται από την Πάτρα για το νέο λιμένα να μπουν στις Παραγλαύκιες από κάποιο σημείο ψηλότερα στο ποτάμι, οδηγώντας έτσι την κυκλοφορία στο αστικό δίκτυο, αφ' έτέρου δε θα ήταν αδύνατη η σύντομη σύνδεση του χώρου της Πειραϊκής - Πατραϊκής με το νέο λιμάνι. Εξακολουθεί να εκκρεμεί η διευθέτηση τυχόν διαδικαστικών εμπλοκών όσον αφορά την εγκεκριμένη ΜΠΕ - πρακτικά δηλαδή, η αναθεώρηση της εγκεκριμένης μελέτης, ώστε να συμπεριλάβει και τους δύο κλάδους για τους οποίους δεν υπάρχει έγκριση.

Η οριστική μελέτη του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος 2008/αρχές 2009. Η δημοπράτηση του έργου μπορεί να γίνει εντός του 2009 - έστω και με την εκκρεμότητα των δύο κλάδων που μπορούν να προστεθούν στη συνέχεια. Ο χρόνος περάτωσης του έργου εκτιμάται στην τάξη των 2 χρόνων. Τούτων δεδομένων, εκτιμάται ότι ο κόμβος μπορεί να είναι σε λειτουργία περί το τέλος 2010/αρχές 2011. Μέχρι τότε ο νέος λιμένας θα μπορεί να εξυπηρετείται με ισόπεδη πρόσβαση απ' ευθείας από την οδό Ακτής Δυμαίων.

Ανισόπεδη σύνδεση Παραγλαύκιων οδών με το Νέο Λιμένα Πάτρας - Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
.

 

Αρτηρία Διακονιάρη
Η κατασκευή της αρτηρίας Διακονιάρη έχει ξεκινήσει, με εργολαβία που ανατέθηκε το καλοκαίρι του 2005. Προβλέπεται η διαμόρφωση και η κάλυψη της κοίτης του χειμάρρου και η διαμόρφωση οδικής αρτηρίας διατομής 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση, η οποία θα συνδέει τον Κόμβο Κ4 της Ευρείας Παράκαμψης Πάτρας με τη βόρεια δευτερεύουσα έξοδο του νέου λιμένα στην Ακτή Δυμαίων. Ταυτόχρονα θα αποτελεί την κύρια αρτηρία προσπέλασης των ανατολικών συνοικιών της πόλης από την ΕΠΠ.

Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σημαντικά τμήματα. Αυτή τη στιγμή οι εργασίες αφορούν κυρίως τα δύσκολα σημεία του έργου (γέφυρα Κ4, ισόπεδοι κόμβου Ακρωτηρίου, Αγίας Τριάδας, Πατρών - Κλάους, κλπ.). Η ολοκλήρωσή του έργου μέχρι το τέλος 2008 είναι εφικτή, και σε κάθε περίπτωση θα είναι έτοιμο στις αρχές 2009.

Τα μεγάλα έργα μεταφορών της Πάτρας
.