Ημερίδα του Δήμου Αθηναίων, του EPOMM PLUS και του ELTIS PLUS

Στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων EPOMM PLUS και ELTIS PLUS και υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012 στο πνευματικό κέντρο του Δήμου Αθηναίων, αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης», ημερίδα με τίτλο «Εθνικές και Ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για το συντονισμό και τη διάδοση της βιώσιμης κινητικότητας στην Ελλάδα».

Την ημερίδα χαιρέτισαν οι κ.κ. Αριστείδης Μπουρδάρας, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΥΜΕΔΙ), Βασίλης Χαλκιάς, Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και Γιώργος Καμίνης ως Δήμαρχος Αθηναίων και εκπρόσωπος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), ο οποίος κήρυξε και την έναρξη των εργασιών.

Στην πρώτη συνεδρία της ημερίδας με θέμα «Βιώσιμη Κινητικότητα, Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Κινητικότητας και Αθήνα» ο κ. Παναγιώτης Παπαϊωάννου, καθηγητής Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ, πρόεδρος του ΣΑΣΘ και επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος EPOMM PLUS, παρουσίασε τις βασικές αρχές της Διαχείρισης Κινητικότητας. Ο κ. Karl-Heinz Posch της Αυστριακής FGM-AMOR και συντονιστής της πλατφόρμας EPOMM και του έργου EPOMM PLUS, περιέγραψε τους στόχους και τις δραστηριότητες του EPOMM ως ευρωπαϊκής πλατφόρμας διάδοσης της γνώσης και των καλών πρακτικών στην Ευρώπη σε ζητήματα διαχείρισης κινητικότητας και τους ειδικότερους στόχους του έργου EPOMM PLUS για την ενδυνάμωση του ρόλου της πλατφόρμας αυτής. Ο κ. Βασίλης Βαβάκος, Συγκοινωνιολόγος, ειδικός σύμβουλος δημάρχου Αθηναίων, παρουσίασε το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και βιώσιμης κινητικότητας του Δήμου Αθηναίων. Η πρώτη συνεδρία συνεχίσθηκε με την παρουσίαση του κ. Ιωάννη Πολίτη, Δρ. Συγκοινωνιολόγου του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ, σχετικά με τους στόχους και τις δράσεις υλοποίησης του προγράμματος EPOMM PLUS στην Ελλάδα και ειδικότερα για την υλοποίηση ενός Εθνικού Δικτύου Διαχείρισης Κινητικότητας στην οποία θα είναι μέλη όλοι οι Δημόσιοι Φορείς που ασχολούνται με θέματα βιώσιμης κινητικότητας, οι οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς και Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και Ερευνητικά Ινστιτούτα που δραστηριοποιούνται στο πεδίο αυτό. Η πρώτη συνεδρία έκλεισε με εισήγηση που έκανε και ο κ. Στράτος Παπαδημητρίου, καθηγητής Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, σχετικά με τη σημασία και την διαμόρφωση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – ΣΒΑΚ.

Κατά την δεύτερη συνεδρία με θέμα «Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ΣΒΑΚ» ο κ. Δημήτρης Δημητρίου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΑΣΑ, ανέπτυξε τις δράσεις του οργανισμού προς μια φιλικότερη και βιωσιμότερη εξυπηρέτηση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχής ευθύνης του. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στα δύο μεγάλα έργα που προωθεί ο ΟΑΣΑ, την τηλεματική διαχείριση του στόλου του και την ανάπτυξη αυτόματου συστήματος ηλεκτρονικής πληρωμής κομίστρου. Πέρα από τον κ. Δημητρίου ομιλητές της δεύτερης συνεδρίας ήταν και οι κ.κ. Νάσος Κόκκινος, πρόεδρος του δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ., Στράτος Παπαδημητρίου, Δέσποινα Αντύπα, εκπρόσωπος του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), και Κώστας Πετράκης, Συγκοινωνιολόγος και συνεργάτης ΣΑΣΘ. Ο κ. Κόκκινος παρουσίασε τις δράσεις του δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ, ενώ η κ. Αντύπα τα αποτελέσματα από το ερευνητικό πρόγραμμα ENERQi (Intelligent Energy Europe) σχετικά με την μέτρηση της ικανοποίησης των επιβατών και την αξιολόγηση της παρεχόμενης ποιότητας στις Δ.Σ. Ο κ. Πετράκης αναφέρθηκε στο έργο διακρατικής συνεργασίας ATTAC του Προγράμματος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE) και ειδικότερα στην διαμόρφωση ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τη Θεσσαλονίκη με επικέντρωση στις Δημόσιες Συγκοινωνίες.

Στην τρίτη συνεδρία με θέμα το ποδήλατο ο κ. Θάνος Βλαστός, καθηγητής Σχολής Τοπογράφων Μηχανικών ΕΜΠ, αναφέρθηκε στο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας και το μητροπολιτικό δίκτυο ποδηλάτου που εμπεριέχει και εξέφρασε την απορία του γιατί δεν έχει εφαρμοστεί έως τώρα έστω και σε τμήματα. Πέρα από τον κ. Βλαστό μίλησαν και ο κ. Βασίλης Βαβάκος που παρουσίασε μια πρόταση του Δήμου Αθηναίων για Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων στην Αθήνα και εκπρόσωπος της κίνησης ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ, σχετικά με τα ζητήματα της μετακίνησης με ποδήλατο στην Αθήνα.

Κατά την τέταρτη συνεδρία με θέμα «Πεζοί και δημόσιος χώρος» παρουσιάστηκαν οι προτάσεις και ιδέες των κ. Θωμά Δοξιάδη και κ. Μανώλη Βότση, Αρχιτεκτόνων, για την βελτίωση της πεζή μετακίνησης εντός του αστικού ιστού της Αθήνας και την αναβάθμιση των δημόσιων χώρων της. Ενδιαφέρον είχε και η ομιλία του κ. Βλαστού που παρουσίασε τα αποτελέσματα ερευνητικού έργου του ΟΟΣΑ που επιμελήθηκε, σχετικά με τον καθορισμό αντικειμενικών δεικτών αξιολόγησης της ποιότητας περπατήματος στις αστικές περιοχές.

Κατά την πέμπτη και τελευταία συνεδρία με θέμα Οδικές ατομικές μετακινήσεις ενδιαφέρον παρουσίασε η ομιλία του κ. Ιωάννη Μεθενίτη, εκπρόσωπο της Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ (Nissan), για το μνημόνιο συναντίληψης για την ηλεκτροκίνηση που υπεγράφει μεταξύ της εταιρίας που εκπροσωπούσε και του Δήμου Αθηναίων.

Η Ημερίδα έκλεισε με συζητήσεις πάνω στα θέματα που αναφέρθηκαν και με την απαίτηση όλων να εφαρμοστούν στην πράξη.

Κατά την διάρκεια των εργασιών της ημερίδας υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και συμμετοχή των παρισταμένων, οι οποίοι και εξέφρασαν έμπρακτα το μεγάλο τους ενδιαφέρον για τα επί μέρους αντικείμενα των παρουσιάσεων αλλά και για τους συνολικούς στόχους της εκδήλωσης. Αρκετοί μάλιστα από αυτούς δήλωσαν ότι τέτοιες εκδηλώσεις θα έπρεπε να γίνονται συχνότερα με τη συμμετοχή των διαφόρων φορέων σε όλα τα επίπεδα της διοίκησης ώστε να γίνονται πράξη πολλές από τις προτάσεις που παρουσιάζονται.

Σημειώνεται τέλος ότι μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν εκπρόσωποι και στελέχη διαφόρων φορέων και μη κυβερνητικών οργανώσεων όπως εκπρόσωποι από τον ΟΑΣΑ, την ΑΤΤΙΚΟ Μετρό, την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας, το Δήμο Αθηναίων, το ΕΜΠ, την Ένωση Πεζών, τους ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ, τον ΕΠΙΒΑΤΗ, κ.α

 

EPOMM – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΛήψη
Promo Video ΣΕΣ


Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2020 – ΣΕΣ / ΥΠΕΝ / ΚΕΔΕ


Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2020 – ΣΕΣ / Interamerican