Αγαπητές και αγαπητοί Συνάδελφοι,
Από καθαρό και έντιμο ενδιαφέρον για τον επιστημονικό μας σύλλογο και το επάγγελμα του συγκοινωνιολόγου μηχανικού, το οποίο υπηρετώ 19 χρόνια ως σύμβουλος / μελετητής – ελεύθερος επαγγελματίας, θέτω υποψηφιότητα στις εκλογές για το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και ζητώ την στήριξη σας για μια ακόμη διετία ώστε μαζί με το υπόλοιπο ΔΣ, τα μέλη των επιστημονικών επιτροπών και τα υπόλοιπα μέλη του ΣΕΣ, να ενδυναμώσουμε τον ρόλο του συγκοινωνιολόγου στην Ελλάδα.
Η προηγούμενη θητεία του ΔΣ (2020-2022) ξεκίνησε και συνεχίστηκε εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων. Παρόλο τις δύσκολες συνθήκες, έγινε σημαντική προσπάθεια ο ΣΕΣ να είναι ενεργός και συμμέτοχος στις εξελίξεις.
Στην θητεία μου ως Γενικός Γραμματέας του ΔΣ, προσπάθησα να συνεισφέρω με τον ζήλο μου και την συνεργατικότητά μου στις συμμετοχικές διαδικασίες του συλλόγου και των δράσεων του, έχοντας ως παρακαταθήκη το έργο όλων των προηγούμενων Δ.Σ. του ΣΕΣ. Ενδεικτικά αναφέρω τις παρακάτω συλλογικές προσπάθειες του Δ.Σ. του ΣΕΣ:
•Αναπτύχθηκε Σχέδιο Δράσης του ΣΕΣ για την περίοδο 2021-2025.
•Αναμορφώθηκαν και επαναδραστηριοποιήθηκαν οι επιστημονικές επιτροπές του ΣΕΣ, οι οποίες ανέπτυξαν θέσεις ( και αποτελεί μια σημαντική παρακαταθήκη για το επόμενο ΔΣ), συμμετείχαν σε διαδικτυακές εκδηλώσεις και εκπροσώπησαν τον ΣΕΣ όπου τους ζητήθηκε. Ευχαριστώ και προσωπικά τα μέλη των επιτροπών για την σημαντική συνεισφορά τους στο έργο του ΣΕΣ. Η επόμενη περίοδος ευελπιστώ να είναι ακόμα πιο δημιουργική για τις επιστημονικές μας επιτροπές.
•Αναβαθμίστηκαν η ιστοσελίδα του ΣΕΣ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το newsletter. Αυξήθηκαν σημαντικά οι αποδέκτες του ενημερωτικού δελτίου (Δήμοι, Περιφέρειες, τεχνικές υπηρεσίες κ.α.). Αυξήθηκε σημαντικά η δικτύωση με τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (τηλεόραση, εφημερίδες, ραδιόφωνο). Ισχυροποιήθηκε η φωνή του ΣΕΣ προς την κοινωνία και την πολιτεία.
•Υπήρξε σημαντική συμμετοχή του ΣΕΣ, σε διαβουλεύσεις νομοσχεδίων καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις (σε μεγάλη τους πλειοψηφία έγιναν αποδεκτές) προστατεύοντας έτσι τόσο το κοινό συμφέρον όσο και το επάγγελμα του συγκοινωνιολόγου μηχανικού. Πλέον ο όρος συγκοινωνιολόγος αναφέρεται επίσημα σε νομοσχέδια. Επόμενος σημαντικός στόχος αποτελεί να διασφαλίσουμε και να διαφυλάξουμε το αντικείμενο του συγκοινωνιολόγου μέσω θεσμοθετημένων προδιαγραφών.
•Μέσω των επιτροπών που συμμετέχει ο ΣΕΣ αλλά και μέσω αλληλογραφίας και συσκέψεων με την πολιτική ηγεσία, αναδείχτηκαν κρίσιμα επαγγελματικά ζητήματα και παθογένειες του ελληνικού συστήματος. Προτάσεις του ΣΕΣ όπως η ανάπτυξη Μητροπολιτικών Φορέων, η θεσμοθέτηση προδιαγραφών, η μείωση των διαδικασιών και των χρόνων εγκρίσεων των μελετών, η ανάγκη εκπόνησης μελετών με αυξημένες αμοιβές, θεσμικές αλλαγές που απαιτούνται για την βελτίωση του συστήματος μεταφορών και της οδικής ασφάλειας (π.χ. το Ταμείο Οδικής Ασφάλειας) φαίνεται ότι βρίσκουν ανταπόκριση από την πολιτεία και παρακολουθούμε με επιφυλακτικότητα την εξέλιξή τους.
•Αναπτύχθηκαν δράσεις εξωστρέφειας με τους Έλληνες συγκοινωνιολόγους «του Εξωτερικού».
•Υπογράφηκαν μνημόνια συνεργασίας με σχετικούς φορείς.
•Διοργανώθηκαν συνέδρια, ημερίδες και δράσεις εξωστρέφειας.
Στην προηγούμενη θητεία όποτε μου ζητήθηκε ή έκρινα ότι μπορώ να βοηθήσω εκπροσώπησα τον ΣΕΣ σε επιτροπές, συνέδρια, ημερίδες, συναντήσεις με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Δυστυχώς δεν καταφέραμε σε όλες τις περιπτώσεις να αλλάξουμε νοοτροπίες και λανθασμένες πολιτικές. Για αυτόν τον λόγο χρειάζεται επιμονή και περισσότερη συμμετοχή όλων των μελών του ΣΕΣ.
Συνάδελφοι, οι συγκοινωνιολόγοι μηχανικοί αποτελούν σημαντικό κρίκο στην ανάπτυξη, στην οικονομία και στη λειτουργία του κράτους. Η χώρα έχει ανάγκη τους συγκοινωνιολόγους να στελεχώσουν υπηρεσίες, να εκπονήσουν μελέτες, να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν υποδομές. Έχει ανάγκη τις πολυτεχνικές σχολές, τα πανεπιστήμια και τα ινστιτούτα να εκπαιδεύσουν και να εξειδικεύσουν τους συγκοινωνιολόγους μηχανικούς, να προωθήσουν την έρευνα και να συνεργαστούν με ιδιωτικά γραφεία και επιχειρήσεις στον τομέα των μεταφορών. Όμως επίσης η χώρα αλλά και ο επιστημονικός μας κλάδος, έχει ανάγκη την έντιμη και δημιουργική συνεργασία όλων των συγκοινωνιολόγων. Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να εξυπηρετεί ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και για αυτό η παρουσία του κρίνεται και παραμένει διαχρονικά σημαντική.
Στην προηγούμενη θητεία υπήρξε άψογη συνεργασία μεταξύ των μελών του ΔΣ υπό την προεδρία του Π. Παπαντωνίου. Σε περίπτωση επανεκλογής μου, θα συνεχίσω να βοηθώ το νέο ΔΣ και θα επιδιώξω με τη συνεργασία όλων σας, να αποκτήσει ο ΣΕΣ πιο ισχυρή παρουσία με επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις και βιώσιμες λύσεις. Θεωρώ ότι διαθέτω την απαιτούμενη επαγγελματική εμπειρία σε ένα ευρύ πεδίο της επιστήμης του συγκοινωνιολόγου μηχανικού και έχω αποδείξει ότι έχω την βούλησή να αφιερώσω όσο χρόνο χρειαστεί στις συμμετοχικές διαδικασίες του ΣΕΣ για την επίτευξη των στόχων του Συλλόγου μας.
Με εκτίμηση
Θανάσης Τσιάνος
Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος ΕΜΠ
email:athantsianos@gmail.com
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Από καθαρό και έντιμο ενδιαφέρον για τον επιστημονικό μας σύλλογο και το επάγγελμα του συγκοινωνιολόγου μηχανικού, το οποίο υπηρετώ 17 χρόνια ως σύμβουλος / μελετητής – ελεύθερος επαγγελματίας, θέτω υποψηφιότητα στις εκλογές για το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και ζητώ την στήριξη σας για μια ακόμη διετία.
Στην προηγούμενη μου θητεία ως ταμίας του Δ.Σ (2018-2020) προσέφερα με τον ζήλο μου και την συνεργατικότητά μου στις συμμετοχικές διαδικασίες του συλλόγου και των δράσεων του. Ως ταμίας του συλλόγου με την συνδρομή και των υπολοίπων μελών του ΔΣ, πετύχαμε σημαντική αύξηση των εσόδων του Συλλόγου κυρίως μέσω χορηγιών με αποτέλεσμα αφενός την άρτια διοργάνωση πολλών συνεδρίων, ημερίδων και λοιπών δράσεων και αφετέρου τον σχεδόν διπλασιασμό των αποθεματικών στο ταμείο του Συλλόγου.
Στο πλαίσιο του οδοιπορικού του ΣΕΣ, του οποίου ήμουν εμπνευστής και συντονιστής, διοργανώθηκαν δράσεις και προωθήθηκε ο διάλογος μεταξύ των μελών του ΣΕΣ και άλλων φορέων. Στόχος της επόμενης χρονιάς αποτελεί η ολοκλήρωση του Οδοιπορικού και η σύνταξη / επικαιροποίηση των θέσεων του ΣΕΣ για κρίσιμα ζητήματα με συμμετοχή όλων των μελών που θα δηλώσουν ενδιαφέρον.
Στην προηγούμενη θητεία όποτε μου ζητήθηκε ή έκρινα ότι μπορώ να βοηθήσω εκπροσώπησα τον ΣΕΣ σε επιτροπές, συνέδρια, ημερίδες, συναντήσεις με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι συμμετέχω στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και στην ομάδα εργασίας για τον Σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων. Σε συνεργασία με μέλη του ΣΕΣ διαμορφώσαμε και καταθέσαμε προτάσεις σε σχέδια νόμων, όποτε χρειάστηκε αντιδράσαμε και πιέσαμε για βελτιώσεις, προστατεύοντας έτσι τόσο το κοινό συμφέρον όσο και το επάγγελμα του συγκοινωνιολόγου μηχανικού. Δυστυχώς δεν καταφέραμε σε όλες τις περιπτώσεις να αλλάξουμε νοοτροπίες και σκόπιμα λανθασμένες πολιτικές. Για αυτόν τον λόγο χρειάζεται επιμονή και περισσότερη συμμετοχή όλων των μελών του ΣΕΣ.
Συνάδελφοι, οι συγκοινωνιολόγοι μηχανικοί αποτελούν σημαντικό κρίκο στην ανάπτυξη, στην οικονομία και στη λειτουργία του κράτους. Η χώρα έχει ανάγκη τους συγκοινωνιολόγους να στελεχώσουν υπηρεσίες, να εκπονήσουν μελέτες, να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν υποδομές. Έχει ανάγκη τις πολυτεχνικές σχολές, τα πανεπιστήμια και τα ινστιτούτα να εκπαιδεύσουν και να εξειδικεύσουν τους συγκοινωνιολόγους μηχανικούς, να προωθήσουν την έρευνα και να συνεργαστούν με ιδιωτικά γραφεία και επιχειρήσεις στον τομέα των μεταφορών. Όμως επίσης η χώρα αλλά και ο επιστημονικός μας κλάδος, έχει ανάγκη την έντιμη και δημιουργική συνεργασία όλων των συγκοινωνιολόγων. Αυτήν την ανάγκη εξυπηρετεί ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και για αυτό η παρουσία του κρίνεται και παραμένει διαχρονικά σημαντική. Συνάδελφοι, έχουμε την ευθύνη όλοι μας, να διατηρήσουμε υψηλό το επίπεδο του Συλλόγου με θέσεις και συνεχή παρουσία.
Σε περίπτωση επανεκλογής μου, θα βοηθήσω το νέο ΔΣ και θα επιδιώξω με τη συνεργασία όλων σας, να αποκτήσει ο ΣΕΣ πιο ισχυρή παρουσία με επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις και βιώσιμες λύσεις. Θεωρώ ότι διαθέτω την απαιτούμενη επαγγελματική εμπειρία σε ένα ευρύ πεδίο της επιστήμης του συγκοινωνιολόγου μηχανικού και έχω αποδείξει ότι έχω την βούλησή να αφιερώσω όσο χρόνο χρειαστεί στις συμμετοχικές διαδικασίες του ΣΕΣ για την επίτευξη των στόχων του Συλλόγου.
Με εκτίμηση
Θανάσης Τσιάνος
Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος ΕΜΠ
http://www.tsianos.gr
email:athantsianos@gmail.com